Vanliga frågor

Här har vi samlat de vanligaste frågor besökare har om BoPunkten.se

Är BoPunkten en bostadskö?

Nej - BoPunkten.se är inte en bostadskö. BoPunkten är en mötesplats för bostadssökande och uthyrare. Medlemskapet på BoPunkten ger dig möjlighet att själv kontakta uthyrare för att söka bostad. För att få tillgång till uthyrarnas kontaktuppgifter måste man vara registrerad medlem.

Som medlem på BoPunkten har du möjlighet att kontakta alla våra uthyrare som har lediga lägenheter. Det är viktigt att vara aktiv i sitt sökande och snabbt kontakta dem som hyr ut. Om du vill öka dina chanser att snabbt kunna söka intressanta objekt som kommer in så rekommenderar vi att man lägger in en bevakning.

Vad kostar det att vara medlem i BoPunkten.se?

Det kostar 495 kronor för tre månader, under denna period kan du kontakta alla våra uthyrare.

Behöver jag säga upp medlemskapet?

Om du har betalt med faktura så avslutas medlemskapet automatiskt efter tre månader. Om du har betalt med kort kommer det att förlängas automatiskt efter tre månader och ytterligare 495 kronor kommer att dras från ditt kort.

Jag kan inte logga in!

Du loggar in med mailadressen som du angav vid registreringen. Om du har glömt ditt lösenord så kan du gå in på följande länk: http://www.bopunkten.se/logga-in/glomt-losenord/

Hur kontaktar jag uthyrare?

När du är inloggad på BoPunkten och besöker en annons så ser du ett kontaktformulär under annonsen. Genom detta formulär kan du maila uthyraren. Om uthyraren har valt att visa sitt telefonnummer så syns även det här och då kan du välja att ringa uthyraren istället.

Hur stor chans är det att jag får en lägenhet?

Det här är en av de vanligaste frågor vi får och det är tyvärr svårt att ge ett direkt svar. Det är alltid upp till uthyraren vem denne väljer att hyra ut till men något som ofta är en fördel är att vara snabb med att kontakta uthyrare när en ny annons kommit in. Många annonsörer frågar efter arbetsintyg, referenser och ett personligt brev. Se till att ha detta tillgängligt innan du börjar söka.

Jag har frågor om fakturan eller delbetalning

För frågor om fakturan eller delbetalning får vi hänvisa till vår fakturapartner Klarna. Du når Klarna på 08-12012010 eller http://www.klarna.com

Jag vill utnyttja ångerrätten

Ångerrätten gäller enligt distans och hemförsäljningslagen vilket innebär att du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp förutsatt att du inte aktiverat tjänsten. Om du vill utnyttja ångerrätten kontaktar du oss på [email protected] inom 14 dagar.

Glöm inte att ange personnummer, fakturanummer eller annan information som vi kan behöva för att kunna hjälpa dig.

Saknar du något svar?

Skicka ett mail till [email protected] med din fråga så svarar vi så fort vi kan!